Besked!

Okej nu ska ni får veta vad diskussionen handlade om. Jag kommer skriva lite kort för jag känner att jag inte riktigt orkar använda mig av ordentlig svenska så det blir nog lite halvdant.

Diskussionen handlade om att skaffa hund! Yep. Min mormor har en schäfer som är väldigt gammal. Det är inte fel att påstå att hon inte har så lång tid kvar. Och mormor har då pratat om att fortfarande ha hund sen efter. Men eftersom hon och morfar inte blir yngre orkar dom inte med ännu en stor vovve. Så då hade det få bli en mindre hund. Men samtidigt är mormor skeptiskt till om hon vill det och kommer trivas då eftersom att dom haft schäfrar i alla år och är såkallade ''schäfermänniskor''. Och det är ju inte heller en lögn att säga att vi absolut inte har samma smak vad gäller djur.

Så det slutgiltiga beskedet är (vad jag tror iallafall med en ganska så stor säkerhet), nej jag kommer inte få ha en egen hund som är endast min där och jag kommer inte få bestämma ras! Och hunden kommer inte vara min!

OBS! Jag glömde nämna att anledningen till att jag inte kan ha en hund här är för att vi har två katter!

Men sånt är livet! Jag får vänta tills jag är myndig och har eget!

Ha det bra!
P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0