Dagens inlägg!

Jag skulle ju inte skriva så personligt utan mer allmänt! Så dagens inlägg kommer handla om

''Det perfekta discot''

Eftersom jag var på disco idag kom jag på att det kunde vara en bra sak att skriva om. Även om jag själv väldigt sällan i princip aldrig är på discon så har jag ju ändå en åsikt om hur jag tycker man skulle kunna förbättra det!

Så vad är viktigt för att ett disco ska bli lyckat?

1,Jo, först och främst musiken! Det är viktigt att det är varierad musik som passar alla smaker MEN fortfarande takter man kan dansa till. Som discot idag, där var det ett flertal låtar som inte alls passade att dansa till (enligt mig då). Dessutom gällande musiken att inte skifta låt för ofta. Man behöver kanske inte höra exakt varenda millisekund av varje låt, men låt det gärna gå mer än 15 sekunder. Även volymen på musiken är viktig, man ska inte, som jag, behöva få huvudvärk efter två minuter för att man spränger trumhinnorna men det ska ju ändå vara tryck i högtalarna. Det ska vara högt! Men inte över smärtgränsen.

2,Det andra skulle vara käket tror jag. Det måste finnas dricka så att man inte blir uttorkad. Och hur lyckat hade det varit om ingen haft något att snaska på? Men sen får man ju själv välja om man ska ha det så att gästerna får ta med sig själv eller om man säljer/bjuder på själva discot!

3
,Det tredje jag skulle vilja säga ''gör'' discot är folk! SOM DANSAR! Se till att det kommer mycket folk. Alla behöver ju knappast känna varandra, jag menar, hur är det annars man träffar nytt folk? Så se till att det kommer mycket folk och få alla att börja dansa direkt! Då tror jag man får ett hyfsat lyckat disco!

Ha det bra!
P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0