En söndags natt!

Söndagen började som en helt vanlig dag! Plus en extra släng av förkylning & lite lätt feber. Mamma körde mig och min brors kompis Jesper till ''hemmakväll''. Vi hyrde The bridge, kan inte hitta den någonstans på internet. Men den handlar om tyskarnas försvar av en bro. Det är ett gäng 16åringar som ska skydda den & filmen är gjord från tyskarnas perspektiv som omväxling, den är på tyska och det var en helt okej film.

Vi hyrde The zombie diaries, den hade fått en kommentar om att det var ''the best zombiemovie ever'', jag skulle vilja säga att det var den sämsta b:igaste skitfilm jag någonsin sett! Och sen till sist var det resident evil - degeneration, eftersom filmen är baserad på ett spel är det såklart Jesper vill se den! Sen blev det godishandlande innan vi gick till kassan för betala. Där blev det klydd med kort & skit. En riktig mardröm för mig! Jag hatar sånt! Men det gick hyfsat bra ändå, Jesper tog hand om det så det var lugnt.

Sen bar det av hemmåt! Det blev middag och hela familjen mumsade i sig tacos, det ringde mitt i maten och mamma fick köra iväg ett par minuter. Det var nämligen så att hon skulle hämta en tv hos Henrik som är hennes kollegas son!Vår tv är nog påväg att kola så en nästan likadan + en tvbänk för 1000 kronor var ju bara underbart!

Vi blev färdigätna innan hon var hemma så vi gick från bordet! Robin(bror), Jesper & jag gick till respektive dator där vi satt och slöa lite! LITE, för sen skulle robin ringa fadern vår. Då gick jag & Jesper ner och kollade på ett interessant program om ''Humboldt bläckfiskar'' (Hittar inga bilder på just den sorten så kan tyvärr inte länka!)Mitt i detta kom då mamma hem. Jesper och Anders(styvfar) gick ut i hallen och bar in den i vardagsrummet där den nu
får stå och vänta tills den gamla tv:n inte är duglig längre.

När det var gjort åt mamma sin halvrullade tacos från innan och vi fortsatte kolla på programmet! Det slutade alldeles lagom tills kanals 5's wipeout började! Då Anders och Robin skulle raida i world of warcraft kunde de inte vara med och dela skratten. Men jag, mamma och Jesper satt och flina. Ända tills jag började må illa! Då satt jag väldigt stilla skakade och grät. De tyckte nog mest synd om mig då! Det gick dock över och wipeout tog slut. Då gick Jesper upp igen och jag la
mig på soffan och vilade, så jag missade Beck!

Men sen vaknade jag och gick upp. Jag stal Robins dator lite och väldigt okunnigt satt och lekte med PS lite! Broren har haft en konstant kramp i magen de senaste dygnen så nu hade han fått nog. Helt plötsligt skulle de in till akuten i malmö. Anders och mamma körde med honom in till malmö, och jag och Jesper var kvar väldigt chockade. Vi bestämde oss för att sätta i en film. Där satt vi och kollade på The bridge och snöt oss om vartannat, väldigt förkylda och snuviga båda två.

Filmen tog slut så vi satte i nästa film! The zombie diaries. Vi satt och kommenterade hur kass och b:ig den var. Även den tog slut och dom var fortfarande inte hemma! Jag ringde både mammas och Anders mobil ett flertal gånger, inget svar. Vi halvsomna i varsin soffa tills de kom hem halv fem på morgonen. Läkarna kunde inte se direkt var det var utan fick ta prover. Så vi fick inget konkret besked av vad som var fel. Där tog allt slut. Alla gick och la sig och nu är det måndag!

Kommentera gärna inlägget!

Ha det bra!
P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0